در پروتکل۱۶می خوانیم:

ما باید مطالب و مواردی را وارد نظامهای آموزشی غیر یهودیان کنیم که نظم و انسجام را از سیستمهای آموزشی آنان بگیرد و اوضاع درهم و برهمی بوجود آورد . اما هنگامی که خودمان به قدرت رسیدیم ، تمام مواد و مطالبی را که بی نظمی به بار می آورند و دانش آموزان را به نا فرمانی وا می دارند ، از دروس دانشگاهها حذف می کنیم .

قسمت کوچکی از متن پروتکل۱۶ است که وقتی باصحبتهای آقای حجاریان در شبکه اول سیما در مورد علوم انسانی غرب وتاثیر آن بر روند اصلاحات مقایسه می کنم ردپای پنهان صهیونیسم وتاثیر آن بر نخبگان سیاسی وغیر سیاسی داخلی بیشتر روشن می شود به عنوان مثال افشای ملاقات آقای خاتمی ـرئیس جمهور-با جرج سوروس وهمراهان دیگر ایشان می تواند نمونه بارزی از موفقیت ماسونها در ایران وبخصوص افکار و ایدئولوژیهای این قشر باشدومقایسه آن با هفت آسیب نهضت جهانی اسلام از منظر آقای رحیم پور ازغدی می تواند جایگاه نخبگان را دردنیای اسلام کنونی مشخص کند که به قول شهید آوینی ما ازکدامین قیبله ایم؟

در این میان تاثیر پذیری قشر دانشجو که از بازیهای سیاسی ومکرهای پنهان مکاران داخلی و خارجی غافل است از اهمیت بالایی برخورداراست که در پروتکلها به خوبی مشهود می باشد.